SFO - Mælkevejen

Dagen begynder med morgenSFO kl.07.00. Her er der tid til stille aktiviteter, hjemlig hygge med mulighed for at tegne, spille spil og udendørsaktiviteter, inden skoledagen starter.
Kl. 8.10 sendes børnene ud i deres grupper, hvor gruppelæreren står klar til at begynde skoledagen.

SFOen åbner igen, når børnene har fri.  I Mælkevejen gør vi plads til børnenes initiativer i forhold til aktiviteter, lege eller egne små projekter. Det kan spænde vidt fra stille kreative aktiviteter, tegne, læse, teater og rollespil til kolbøtter og pudekampe i puderummet. I gården leges der på legepladsen, der bygges huler, køres på mooncars, løbehjul og rulleskøjter. Vi benytter også parken og havnen, der ligger en kort gåtur fra os, til aktiviteter.  I SFO´en vil der hver dag igangsættes en voksenstyret aktivitet som er et tilbud til børnene. Det kan være alt fra Lego-masters, hockey tuneringer, eller kreative og sjove eksperimenter. udover dette er der frit plads til andre forskellige aktiviteter hvor børnene kan tilegne sig nye færdigheder.

Derudover har vi også en ugentlig spilledag, som ligger om onsdagen Her får børnene mulighed for at medbringe og spille på deres digitale devices, i en time. Her er det meningen at, børnene spiller med hinanden i fælleskab og i et trygt miljø. Som SFO tager vi ansvar i forhold til hvordan disse digitale devices benyttes.  Vi har blandt andet snakke med børnene omkring, hvordan man agerer og befærder sig på internettet, dette gøres så alle får den bedst mulige oplevelse af at, være på det digitale.

Fællesskab

Vi bestræber os på at skabe et miljø, hvor børnene føler sig trygge blandt kammerater og voksne, og hvor der er plads og rum til at være sig selv, være sammen med kammerater og knytte venskaber på tværs af grupperne.
Vi vægter et tæt forældresamarbejde og sammen med børnene inviterer vi, blandt andet, til forældrekaffe flere gange om året og arrangerer fælles juleafslutning i december. Her kan man få en snak med de andre forældre, børnene og personalet.

I forbindelse med overstående, vil der i SFO´en jævnligt blive afholdt “forældrenes SFO”.
Her vil det være muligt for forældre at komme i SFO´en fra klokken 14.00 og være en del af denne og den pågældende dags aktivitet. Dermed kan I som forældre opleve en snert af det at, være barn i vores SFO og ligeledes skabe relationer med de andre forældre og børn

To gange om året afholder vi fester for børnene i SFOen. En Halloween fest i slutningen af oktober/start november med masser af (u)hygge, udklædning, lege, mad, slik og dans og om foråret hvor vi holder et brag af en MGP-fest, hvor børnene forinden har øvet sig på årets sange og en eventuel optræden til festen. En fest med fokus på sang og dans med lækre børnedrinks, mad og glitter.

SFOen åbner kl. 7:00. Børnene går i klasserne kl. 8:10.
SFO’en åbner igen, når børnene har fri fra skolen.
Dagen afsluttes som den begyndte med en rolig hyggestund, inden SFO´en lukker.

Morgen SFO
Mandag til fredag kl. 7.00-8.10.
Det er muligt at få morgenmad frem til 7.45

Eftermiddags SFO lukker