Lejrskole

Skibhus Friskole tager på fælles lejr en gang om året. I løbet af året kan der også arrangeres mindre ture for de individuelle grupper og de ældste tager en uge til Berlin.

Formålet med lejrskole er:

• At styrke fællesskabet
  • At skabe relationer børnene imellem samt børn og voksne imellem
  • At eleverne lærer sig selv at kende og øver sig i at stå på egne ben
  • At skabe nysgerrighed på verden omkring os
  • At vise eleverne, at læringssituationer og læringsoplevelser ikke kun sker i skoletiden
  • At give eleverne muligheden for at opleve nye kulturer

I løbet af elevernes skolegang vil der være en genkendelighed i lejrskolen. Vi har valgt Lyngsbolejren ved Fredericia, som vores faste destination hvert år.
Læs mere om Lyngsbo her
.

Hvad den enkelte gruppe vælger af destinationer er op til gruppen, gruppelæreren og forældrerådet.

Det er et pædagogisk valg, at forældre er med i de yngste klasser. De er med for at lave mad, rydde op og hjælpe til hvor der er brug for det, så vi voksne kan koncentrere os om relationsarbejdet og til det faglige indhold af lejrskolen.

Egenbetaling til lejr er lagt ind skolepengene, men hvad der ellers arrangeres i grupperne vil være med egenbetaling eller penge tjent af gruppen.

Betaling til studietur til Berlin vil være egenbetaling, suppleret af penge de ældste elever kan tjene på arrangementer eller lignende.